lördag 7 september 2013

Ewa K är anställd av Ewa K

I dagarna har jag förstått att jag är anställd av mig själv. Och nu gäller det att ta reda på vad arbetsledningen vill att den anställde ska göra för företaget. Den anställde tycks vara intresserad av en god lön och intressanta uppgifter. För att kunna få den goda lönen ska den anställde alltså generera inkomster till företaget. Tidningen Driva Eget (nej, jag är inte sponsrad av dem) har många goda idéer att fundera över. Att skapa en hajp, borde väl även fungerar för författare och skribenter.

  • Att synas i rätt sammanhang. Alltså bland alla som älskar böcker och då framför allt historiska romaner.
  • Sprid bilder, men behåll upphovsrätten. Passar mig ypperligt, något jag ska jobba hårt med. 
  • Var emotionell. Visst är det så att budskap som innehåller glädje, sorg och ilska sprids bättre än neutrala dito. Kolla bara på fb!
  • Prata själv. Ack så viktigt, men hur gör jag det på ett bra sätt och i rätt sammanhang? 
  • Läck budskapet långsamt. Aha, känns som jag redan är bra på det.
  • Identifiera superspridare. Tål helt klart att tänka på. Känner jag till någon sådan?
  • Haka på en trend som redan finns. Alltså precis så som Set Mattsson och Maria Gustavsdotter gör - deckare fast i historisk miljö.
  • Var en doldis. A la Bo Baldersson?
Läs mer om detta i Driva Eget nr 3/2013.

Relaterade inlägg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar