söndag 15 september 2013

Drottningkronan i en smakebit på søndag


I en smakebit på søndag bjuder vi varandra på på små delikata munsbitar ur spännande litteratur. Mer information finns hos Flukten fra virkeligheten - en bokblogg.
Är du inte redan med, så häng på!



Just nu läser jag den helt nyutkomna "Drottningkronan" av Ingrid Kampås. Det är en historisk roman som utspelar sig på slutet av 1100-talet. Den är också den femte fristående delen i serien Släkten, som ges ut av Historiska Media.





"Ett ögonblick senare satt Ester gränsle över hästryggen med tunikan runt låren. Hon  fortsatte kämpa emot men det hjälpte inte, mannen satt bakom henne och höll henne i ett fast grepp. Så sporrade han sin häst och red ut från tunet, bort från Gudhem."








Smakbiten är hämtad från slutet av kapitel 8. Jag har läst ungefär en tredjedel av boken och jag gillar den. Detta är ju så att säga min genre, men det innebär inte att jag sväljer allt med hull och hår. Under kommande vecka kan ni förvänta er en recension här på bloggen.

17 kommentarer:

  1. Släkten, det är alltså den som är skriven av olika författare? I så fall är det den jag har de två första delarna av, ännu olästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är olika författare till alla delarna. Tycker att de tre senaste är bäst.

      Radera
  2. Denne ble jeg nysgjerrig på så tusen takk for smakebit og boktips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Serien Släkten är bra och välskriven.

      Radera
  3. Spennende smakebit, tusen takk for tipset :)

    Ha en fin søndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag gillar verkligen historiska romaner.

      Radera
  4. Har inte läst något från serien Släkten än. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välj gärna någon av de tre senaste, för de är bäst tycker jag.

      Radera
  5. Historiska romaner är "min" genre :).

    SvaraRadera
  6. En ny bekantskap för mig, skulle kanske kunna vara något för mig, tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten! Låter inte om min typ av bok men man vet ju aldrig...

    SvaraRadera
  8. Nej, man vet aldrig. Jag gillar en och annan deckare och det är helt otippat :).

    SvaraRadera
  9. Det låter som en bok för mig. Tack för tipset! Hoppas den kommer som ebok ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, e-böcker är bra. Fast jag gillar att kunna sätta mina böcker i hyllan :).

      Radera
  10. Svar
    1. Tack för att du besökte min blogg :).

      Radera