lördag 28 september 2013

Reading habits tag

Taggad av Lika Läser i en kul utmaning om läsvanor.


1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
Helt klart soffan eller någon fåtölj.

2. Bokmärke eller random pappersbitar?
Gillar bokmärken, men postit-lappar fyller sin funkton.

3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller ett visst antal sidor?
Jag slutar helst vid nytt kapitel eller nytt stycke.

4. Äter eller dricker du någonting när du läser?
Kaffe är gott och till helgen ett glas vin.

5. Brukar du lyssna på musik eller ha TV:n på när du läser?
Jag gillar när det är tyst.

6. En bok i taget eller flera samtidigt?
Oftast mer än en.

7. Läsa hemma eller överallt?
Läser helst hemma. Men vet jag att det kommer bli en lång väntan någonstans får en bok följa med som sällskap.

8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Läser tyst om ingen annan ska lyssna.

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
Det händer att jag skumläser vissa partier som jag betraktar som transportsträckor.



10. Bryta rygg eller inte?
Aldrig medvetet.


11. Skriver du i böcker?
Det händer i vissa typer av böcker.

12. Vilka taggar du?




8 kommentarer:

  1. Tack för taggen :) Den kommer att dyka upp inne hos mig lite senare idag.

    SvaraRadera
  2. Kul, nu är frågorna besvarade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska titta in på din blogg senare i kväll.

      Radera
  3. Hej! Jättekul, jag trodde alla var på bokmässan, men där ser man.
    Mina svar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Valde medvetet bort bokmässan i år. För första gången på jag vet inte när.
      Ska kika på dina svar nu.

      Radera