tisdag 10 september 2013

Tre på tre minus en



Vissa böcker är otroligt lättlästa och dit hör Tamara McKinleys produktion. Mitt val i utmaningen "Tre på tre" föll på att läsa tre böcker av denna författare. Det var ett tag sedan sist och jag behövde något riktigt lättsmällt som kunde ta mig långt bort i drömmarnas värld. Så blev det även denna gång.
Gryningstimmen gav mig exakt det jag hade förväntat mig, varken mer eller mindre. En god kompott av vardagsrealism, kärlek, makt, pengar och en nypa på gränsen till andra världar. Precis så som Bokparet har beskrivit boken i sin blogg för en tid sedan.

Gryningstimmen av Tamara McKinley finns att köpa här eller här.

Nu går jag vidare i utmaningen och slår upp första sidan i "Landet bortom haven". Även den av McKinleys flinka penna.

Relaterade inlägg:

2 kommentarer:

  1. Har några Tamara ståendes i bokhyllan, men har aldrig näst någon av henne.. Kanske får göra det, låter ju som härlig avkoppling!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Passar perfekt när man behöver koppla av och glömma vardagen. Men man får ta dem för vad de är.

      Radera