måndag 2 september 2013

Åter på hemmaplan

Att åka husbil var för mig en ny upplevelse. Men så mycket bättre än väntat. Jag har aldrig varit någon campingmänniska. Det där med tält och husvagn har jag inte riktigt förstått. Husbil var däremot något helt annat.

Utsikt från kyrkan i Sundborn.
Ser redan detta som ett utmärkt redskap när jag behöver boosta min kreativitet eller miljöombyte. Den här resan handlade om research för "Kyrkornas Hemligheter" del 2. Alla arbetsredskap på plats, tänk att kunna sitta vid datorn under färd och fixa med bilder och skriva. Kräver förstås chaufför, men det är trevligt med resesällskap. Med på denna resa utöver chauffören var fotograf Hanna och hennes tioåriga dotter.
Jag har redan bestämt mig för att styra stegen mot årets mässa på Elmia i Jönköping. Nu ska jag studera husbilar på längden, bredden och tvären.
Det betyder att jag måste vässa mina klor och öka anslagstakten på tangentbordet, men skam den som ger sig. Barbara Cartland huka dig!


Jag har idag fått en tankeställare. Livet är skört och det är lätt att förutsättningar ändrar sig. Alltså gäller det att ta vara på det som finns här och nu. Skriv för livet, är mitt motto.
Och ställ upp för varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar