måndag 16 september 2013

Släkthistoria, ny historisk tidning i vardande

Alltså, jag tycks aldrig få nog. Nu applåderar jag och hoppar jämfota. Det här är en tidning som jag sett fram emot i flera år. Och nu blir den till verklighet och med en stabil grund att stå på.

"Här finns artiklarna om hur man letar i arkiv, på nätet, via databaser – och hemma i byrålådor och fotoalbum. Och här kan du inspireras av hur andra gjort. Läs om spännande personöden i Sverige och i andra länder, om bondesamhällets vardag och fest, om emigrationen och inflyttningen till städerna."

Så här fortsätter presentationen: 

"Första numret utkommer i november 2013. Därefter utkommer Släkthistoria varannan månad. Men mellan varje utgåva får du som är prenumerant också digitala nyhetsbrev som både inspirerar och ger dig nyttiga tips."

Ovanstående två citat är helt fräckt kopierat från tidningens färska webbsida.
Jag är 100% säker på att denna tidning kommer att inta en framskjuten position i tidningshyllorna. Historia är hett och hetare blir det. En trend som jag gillar starkt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar