onsdag 18 september 2013

Prioriteringslistor

Från och till är jag en riktig listmänniska. Framför allt när jag tycker att det börjar bli mycket att hålla ordning på. Jag ser det som ett sätt att avlasta min "hårddisk".

Här har det gått undan, jag har till och med tappat bokstäver.


Denna morgon möttes jag av en påminnelse till mig själv, som jag inte kan bortse ifrån. Idag kommer här att listas. Viktigast är att få rätt ordning på saker och ting samt att se var jag har utrymmet för "Min är Skulden".



I min årsplanering hade jag slutat skriva efter september månad. Oktober, november och december var avsedda till buffert. Vilken tur för mig att jag tänkt så.
Men jag har gjort det jag ska och det är bra. Ännu bättre är att det kommit till jobb och det gillar jag. Sedan har det också poppat upp nya idéer, som jag måste förvalta innan de far iväg ut i glömskans träsk. Ju längre fram i tiden en idé ligger, ju större är risken att den kommer bort.
Jag har ännu inte anammat metoden att använda min telefon som extra minne. Utförligare anteckningar hamnar i datorn samtidigt som punktnoteringar görs i IRL-agendan. På så sätt har jag både hängslen och livrem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar