torsdag 6 februari 2014

Shelfie istället för Selfie

Vad säger en bokhylla? Kan den avslöja något om sin ägare? En hel del, skulle jag vilja påstå. Som den bokbloggare jag är har jag redan anammat en trend som jag inte visste fanns - Shelfie. I ärlighetens namn tror jag att en Shelfie är mycket mer avslöjande än en Selfie.


När jag växte upp var det inte helt ovanligt att folk fyllde sina bokhyllor med diverse glas och prydnadsföremål. Fanns det några böcker handlade det ofta om specialutgåvor i nedkortat skick utgivna av "Det Bästa". Ibland även ett uppslagsverk från "Bra Böcker". Många hyllor var så klent byggda att de inte orkade bära upp böcker.
Har det blivit någon förändring? Jag tror nog det. Böcker är inne och värdet av att läsa uppmärksammas nästan dagligen i media. Shelfien har kommit för att stanna.

Läs mer på LitteraturMagazinet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar