torsdag 13 februari 2014

Pressbilder

Det här med pressbilder är verkligen en press. Jag har aldrig gjort mig på bild och jag avskyr att stå framför kameran. Så fort någon riktar en kamera mot mig stelnar mina ansiktsuttryck till en mask. Munnen fastnar i en ett grimas och ögonen fladdrar. Helt enkelt omöjligt. Lika omöjligt som det är för mig att sjunga, inte en ren ton kommer över mina läppar.




Men jag står gärna på en scen och pratar och jag gillar att vara i centrum. På bild vill jag inte vara! Det får bli maskeradtema nästa gång, så kanske det går bättre.

Nu till dagens uppgift, texterna i Kyrkornas Hemligheter del två. Upplevelseprosa på hög nivå. Läs mera på systerbloggen.

4 kommentarer:

  1. Du är taggad! :-)

    http://ugglanoboken.blogspot.se/2014/02/fem-fragor-om-bockerna-i-min-bokhylla.html

    SvaraRadera
  2. Tycker nog att du ändå gör dig väldigt bra på bilderna! För mig, som inte känner dig IRL, ser du inte alls spänd ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men jag gillar verkligen varken de bilderna eller någon av de hundra andra som finns.

      Radera