onsdag 5 februari 2014

Insekter i Omslagsonsdag

I mina hyllor var det ont om insekter. Hittade bara tre böcker och två av dem är nästan fusk. Ska bli spännande att se hur andra bloggare har klarat uppgiften som bloggen Bokpotaten delat ut till oss denna onsdag.








 "Korta brev till min vän Birgitta" blev en riktig nostalgitripp tillbaka till min ungdom och konfirmation. vilket i sin tur kom mig att tänka på min mamma som skulle fyllt 90 år idag om hon varit i livet.

De andra två böckerna slet jag på under min lärarutbildning.

10 kommentarer:

  1. Omslaget till Korta brev till min vän Birgitta var fint, sommarmysigt och fick mig att längta till midsommar.

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen inte lätt den här veckan. Jag gillar också Korta brev till min vän Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hos mig var det riktigt ont om insekter.

      Radera
  3. Jag hade rätt svårt den här veckan jag också, jag fick också ty mig till en faktabok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... Skönt att jag inte var ensam.

      Radera
  4. Insekter i färg hade vi när jag var liten :) Fin bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att det var en sådan bok som fanns i många hem.

      Radera
  5. Det var svårt att hitta böcker på dagens tema! Jag hade inte ens någon faktabok, men några hittade jag. Korta brev till min vän Birgitta har fint omslag.

    SvaraRadera