fredag 14 februari 2014

Bokbloggsjerka vecka 7

Alla Hjärtans Dag! Och bokbloggsjerka hos Annikas Litteratur- och Kulturblogg.

Skriv om för- och nackdelar med att vara en slav under böckerna och ge gärna tips om hur du brukar skapa mer tid för läsning. 

 



Vet egentligen inte om jag ser några nackdelar med mitt läsande. Möjligtvis skulle det vara att jag väljer läsning framför städning. Eller att jag inte kan gå in på en loppis utan att titta över vad de har i hyllorna.


Läsning är för mig ett nöje och som sådant en fördel.


Mycket lästid skapar jag genom att inte se på TV. 





Nu ska jag arbeta vidare med boken "Kyrkornas Hemligheter" del 2. Upptäck 3400 nya turistmål i Sverige!
Och i pauserna tänker jag hoppa runt bland de andra bokbloggarna och kolla in deras "slaveri".

38 kommentarer:

  1. Hur kan "läsa istället för städa" vara en nackdel? Det måste väl vara ännu en fördel! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte när hårbollarna från tre långhåriga katter rullar över golvet.

      Radera
  2. Jag älskar att kolla in kyrkor när jag turistar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul! Kolla gärna in på http://kyrkornas.blogspot.se/ då och då.

      Radera
  3. Haha ja att man prioriterar läsning istället för hushållssysslor känner jag igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att det är genetiskt betingat :)

      Radera
  4. Nej det verkar vara omöjligt att gå på en loppis utan att spana in böckerna, tänk om man skulle gå miste som värsta fyndet!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den risken vill man ju inte utsätta sig för.

      Radera
  5. Det där med att spana in bokhyllorna i vilken affär man än är i (ja, hemma hos folk också), det känns lite jobbigt. Alltid hittar man något :)

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. Trots låga priser kan hålen i plånboken bli kännbara.

      Radera
  7. Jag kan inte heller gå in på en loppis utan att kolla över bokhyllorna, haha. Finns inget bättre än att fynda böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet är väl mest att få plats med dem.

      Radera
  8. Haha jag prioriterar nog också läsning före städning. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men i morgon måste jag städa bort lite katthår.

      Radera
  9. Jo, jag prioriterar läsning framför städning men jag törs knappt det...

    SvaraRadera
  10. Jag ser inte heller på tv, nej då läser jag istället.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. TV:n är en riktig tidstjuv tillsammans med surfandet.

      Radera
  11. Jag föredrar också läsning framför städning ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det blåser ute öppnar jag tvärdrag... och läser lugnt vidare.

      Radera
  12. Här är en till som bortprioriterar städning. Börjar undra om vi bokbloggare är en ganska sunkig skara människor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte det... men vi putsar inte silvret i onödan :)

      Radera
  13. Loppisar är bäst om man vill ha hem nåt lite enklare till bokhyllan - skönlitterär kurslitteratur är däremot rätt svår att hitta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sortimentet är ju något begränsat och inte går det att beställa heller :)

      Radera
  14. Utrymme och tyngd är nog de enda nackdelar jag kan komma på. Men ny teknik löser även de problemen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag gillar att ha fysiska böcker.

      Radera
  15. jag önskar jag kunde köpa mer loppisfynd, hade varit bra för plånboken!
    Vem bryr sig om lite skit i hörnen, man ser ju det ändå inte när man fastnat i en bra bok ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fyndar då och då på loppis, många gånger helt olästa böcker för bara en tia.

      Radera
  16. Det där med städning brukar hamna rätt långt ned på prioriteringslistan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast idag har jag städat och inte läst en rad.

      Radera
  17. Visst är TVn en stor tidstjuv, precis som städningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var bättre när det bara fanns 3 kanaler att titta på :).

      Radera
  18. Här är en till som (alltid) väljer läsning före städning! Fördrar ljudet av vändande blad för dammsugarens brummande ...

    SvaraRadera
  19. Läsning är ett trevligt nöje!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut och inget att ens fundera över att göra avkall på :)

      Radera