söndag 23 februari 2014

Livet efter dig i en smakebit på søndag

Det är söndag igen och därmed också en smakebit på søndag hos bloggen Flukten fra Virkeligheten.
Denna söndag bör jag ägna åt någon timmes promenad och sedan är det skrivande som gäller. Tur att jag inte måste se avslutningen på OS.




I torsdags var jag och lyssnade på Pia Printz och Anna Levahn från Printz Publishing när de gästade Eksjö Bokhandel. Givetvis slutade det hela med bokköp, fast jag inte skulle. Visst är det märkligt!


Jag fastnade för "Livet efter dig" av Jojo Moyes. Men jag ska inte börja läsa än. Just nu har jag faktiskt andra prioriteringar.

"Han blundade och jag stod kvar en stund i dörröppningen och tittade på honom. Hans bröstkorg hävde sig och föll under t-shirten, munnen var en aning öppen. Andningen var ytlig och tycktes mer ansträngd än vanligt. Men jag hade inte sett honom annat än sittande i sin stol, och jag visste inte om det kanske berodde på att han låg ner.
"Gå", muttrade han. Jag gick."





Raderna är hämtade ur kapitel 6 och eftersom jag inte börjat läsa än är detta en smakbit även för mig.

Läs mer om Jojo Moyes svenska förläggare och bokhandeln i Eksjö.

28 kommentarer:

  1. Kos deg med boken når det blir dens tur til å bli lest. Fine boken :-) ha en fin søndag :-)

    SvaraRadera
  2. Jeg liker bøkene til Jojo Moyes men jeg har ikke fått lest denne enda. Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir den första av henne för mig.

      Radera
  3. Det här är en författare jag inte har läst något av. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  4. Den här boken har jag sett på många bokbloggar nu och jag är väldigt nyfiken på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar som om många läser den.

      Radera
  5. Den är verkligen jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört mycket gott om den boken.

      Radera
  6. Tack för smakbiten. Den här boken läste jag förra veckan och tyckte verkligen om!

    SvaraRadera
  7. Denna har jag läst, blev kanske inte fullt lika lyrisk som en del andra, men jag tyckte att den var intressant och läsvärd. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas mycket på den. Men ibland är det dumt att ha höga förväntningar.

      Radera
  8. Takk for smakebit. Har ikke lest noe av Mojo enda, men det kan jo skje en dag.:)

    SvaraRadera
  9. Har inte läst något av Jojo Moyes, men är ganska nyfiken på hennes böcker. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev också nyfiken efter att läst om den i flera bokbloggar.

      Radera
  10. Jag ser tips om denna flera gånger i veckan numera, måste försöka få tag på den för jag tycker bara att jag hör positiva omdömen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som om de flesta gillar den.

      Radera
  11. Jeg har ikke lest noe av Moyes enda. Men det kommer nok en dag! Ha en fin kveld.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste verkligen hålla mig för att inte börja läsa nu. Måste klara mig till jag får tid.

      Radera
  12. Har varit sugen att läsa denna. Får väl vänta och se om du gillade den och sen bestämma mig. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Recension kommer så småningom, jag lovar.

      Radera
  13. Har inte läst den, men läst en massa bra saker om den :)

    SvaraRadera
  14. Svar
    1. Det gör den säkert. Kanske är det till och med kö på den :).

      Radera