söndag 9 februari 2014

Rubens skulle ha älskat mig i en smakebit på søndag


Åter dags för en smakebit på søndag hos bloggen Flukten fra virkeligheten. Massor med härliga lästips och underbara bloggar. Det är bara att hänga med!




Den söndagen bjuder jag på en smakbit från en bok som jag ännu inte har börjat läsa. Jag fick den av min förläggare och jag förväntar mig att bli underhållen. Så här startar Iréne Hynes bok Rubens skulle ha älskat mig.




"Tack, gode Gud, för den som uppfann Novalucol. Medan jag krossar en tuggtablett mellan tänderna skymtar jag järnvägsbyggnaden. Jag kastar en snabb blick på låren. Stretchjeansen skär in i skrevet, men efter att lyft på skinkorna och dragit i tyget känns de bekvämare. Fettsugning vore definitivt  krut för självkänslan."








Mer om boken finns att läsa hos Isaberg Förlag.

28 kommentarer:

  1. Jag gillar titeln. Och smakbiten. :) Ska bli intressant att höra vad du tycker om den sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också nyfiken på den här boken.

      Radera
  2. Blir spennende å se om boken faller i smak:-) Tusen takk for smakebiten og ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  3. Virker som en underholdende og artig bok! Takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
  4. Den här boken verkar väldigt underhållande. Ska bli kul att läsa vad du tycker om den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att den är lika rolig som den verkar.

      Radera
  5. Det var en stilig tittel. (Jeg tror han ville elsket meg og :-D) Og boken hørtes morsom ut. Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, titeln är bra. Hoppas att innehållet är lika kul.

      Radera
  6. Härlig titel. Tror han skulle ha älskat mig med...

    SvaraRadera
  7. Vilken smakbit och titel. Blir roligt att höra vad du tyckte om den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag längtar efter att börja läsa. Har lite annat som måste hinnas med först.

      Radera
  8. Den här blir jag riktigt intresserad av! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Stretchjeans er bra! Takk for en fin smakebit.

    SvaraRadera
  10. Titeln och framsidan var läckra. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den tilltalar mig. Får se om den håller hela vägen ut.

      Radera
  11. Det låter som att det skulle kunna vara en rolig bok. Ser fram emot din recension av den. Blev riktigt nyfiken och kan tänka mig att det kan vara något för mig. Tack för smakebiten! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt nyfiken på den. Men har lite annat som ska avnjutas först.

      Radera
  12. Det låter som en underhållande bok :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera