lördag 15 februari 2014

Fem frågor om böcker i min bokhylla

Denna lördag börjar jag med att fundera över några frågor som kommer från Ugglan & Boken. Sedan måste jag städa och förbereda för kvällens gäster.

  • En bok som jag ännu inte läst, men verkligen ser fram emot. Svaret blir naturligtvis "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar". Jag fick låta den kliva ner ett steg på läslistan till förmån för ett recensionsexemplar. 
  • Den bästa boken jag har hemma. Svårt! Skulle kunna vara någon av dessa två:

  • En bok som jag önskat vore bättre och som kanske var lite onödig att köpa. Hm... vilken ska jag lyfta fram här. Den senaste missen var nog "Stockholm Octavo".
  • Någon bok som jag var jättepepp på när jag köpte den, men som har blivit stående. Kan faktiskt inte komma på någon sådan för tillfället. Men den finns säkert.
  • En bok som jag köpt mest för att den hade vackert omslag. Kanske den här, inhandlad på loppis.

Jag låter stafettpinnen gå vidare och taggar  Tant Augustas tekopp, En lundabos betraktelser, 23 minuter och Tidningsida. Om ni har tid och lust, förstås.

8 kommentarer:

  1. Jätte rolig "stafettpinne", jag återkommer med mina svar i morgon.

    SvaraRadera
  2. The Secret of Happy Ever After har jag läst av Lucy Dillon, mysig feelgood!

    SvaraRadera
  3. Spåren av kungens män är en riktig favorit också här. Tack för att du påminde mig, måste letas fram!

    SvaraRadera