lördag 8 februari 2014

Besök i ett arkiv fortsättning

Måndagens arkivbesök fick en uppföljare redan dagen efter. Då jag av en händelse var i närheten av den plats som blivit föremål för de båda polisutredningarna var jag naturligtvis "tvungen" att titta runt lite.


I det här huset bodde den man som försvann spårlöst och som aldrig återfunnits. Vad var det som hände? På den tiden spekulerades det vilt och än idag finns det de som undrar. Och jag måste erkänna att jag tillhör de nyfiknas skara.

Jag gjorde några efterforskningar till och fick också lite hjälp på vägen. Möjligt är att jag fördjupar researchen och nystar vidare. Vad månne bliva av detta.






Den andra utredningen behandlade en brand på 1930-talet. Vi lyckades lokalisera platsen där huset legat. Historien är ruskigare än ruskigast och berör personer ända in i nutid. Det är inte alltid som tiden läker alla sår.

Nåja, även här går researchen vidare.

Relaterat inlägg: Besök i ett arkiv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar