tisdag 3 december 2013

Några hundra år hit eller dit

"Min är Skulden" börjar verkligen ta form. Detta mycket tack vare NaNoWriMo och min egen nygamla arbetsdisciplin. I epilogen återvänder några ur ätten Grip till stamgodset Vinäs. Här avslutas en era och en ny tar vid. Även den nya tiden bär spår av den gamla. Fortfarande finns spöken i garderoberna, som måste lockas fram.
Därmed inte sagt att jag är klar, inte på långa vägar. Men följ gärna med på en rundvandring på Vinäs slott. Trots att många sekler har passerat tycker jag mig se Griparna där de smyger runt i kulisserna.



Om jag nu fick önska alldeles fritt, skulle jag vilja kunna skriva mina romaner på den tid som kallas fritid, slippa brödskriva och istället ha ett intressant och utvecklande arbete. Jag vet precis vilket arbete jag skulle vilja ha och jag vet att tjänsten är ledig.
Var sak har sin tid och det är dags för mig att knyta ihop min säck och vända mig åt ett håll där min kunskap och erfarenhet kan bli till stor nytta. Frågan är om de som styr och ställer också tycker som jag. Det återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar