söndag 22 december 2013

Bokbloggsjerka vecka 51

Då var vi framme vid årets sista jerka. Tänk vad tiden rusar iväg. Julen står för dörren och det är inte mycket kvar av 2013.
Annikas Kultur- och Litteraturblogg står som vanligt för värdskapet i bokbloggsjerkan. Och den här gången har vi lång tid på oss att svara, vilket genast fått mig att maska ända tills idag.



Annika undrar hur våra bokliga löften inför 2014 ser ut. En fråga som jag inte så där rakt av kunde svara på. Men jag tror att jag även fortsättningsvis kommer att läsa en hel del nyutkomna böcker och även vidga mina vyer med en eller annan bok utanför mina ramar. Dessa böcker kommer jag givetvis att recensera och utsätta för mitt tyckande.

En ung Barbara Cartland.



Sedan har jag mitt hastiga och icke genomtänkta löfte att läsa tio böcker av Barbara Cartland. Men jag kommer att stå fast vid beslutet och försöka få tag i böckerna via bland annat Bokbörsen.
Det ska bli spännande att se om jag gillar de här romanerna lika mycket nu som jag gjorde på den tiden då det begav sig.

Läs mer om Barbara Carland och mitt löfte.




För dig som är sugen på en novell så här i juletid så bjuder jag på Bagladyn, som tidigare är publicerad i Hemmets Veckotidning.


8 kommentarer:

  1. Barbara Cartland var längesen :) Föll väl aldrig helt när jag läste henne, om det beror på böckerna eller om det var det att man "visste" att böckerna inte är "bra" vet jag inte. Kanske borde ge henne en ny chans jag med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli spännande att se om jag verkligen klarar av att läsa så många som tio.

      Radera
  2. Åhh, Barbara Cartland, det var länge sedan jag läste nått av henne, vilken kul grej! Jag kanske skulle ta och läsa Kulla-Gulla igen? Eller Lilla huset på prärien kanske... Så många böcker som passerat genom min hjärna, skulle behöva fräscha upp minnet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kulla-Gulla funderade jag på för ett tag sedan, men det stannade vid en tanke. Skrev om de böckerna i ett annat sammanhang.

      Radera
  3. Vissa vita fläckar finns det i min bok-allmänbildning, jag har aldrig läst något av Barbara Cartland. Visst skrev hon romantiskt dravel ;) Jag var mer inne på hårdkokta agenter... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då... visst är det romantiskt dravel, men med så otroligt många sålda böcker måste hon ha något. Det är detta något jag ska ge mig ut på jakt efter.

      Radera
  4. Det låter som bra löften :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer nog att få anstränga mig lite för det där med att gå utanför ramarna.

      Radera