torsdag 5 december 2013

Dags att påbörja ett avslut

Jag är precis tagit beslutet att det är dags att börja om från början första vändan. Det tar emot ska jag säga. Fortfarande finns det lösa trådar och karaktärerna är lika frisinnade som vanligt. Men jag tror att det ändå är läge att påbörja första omläsningen.




Turligt nog upptäckte jag att tidningen Skrivas senaste nummer var specialskrivit för mig. Där finns rubriker som "Kom i mål med ditt manus", "5 vägar till snyggare slut" och "Så lyckas du med din slutredigering".
Jag har frossat löst i alla deras goda råd och tro det eller ej, nu är jag redo att öppna den allra första sidan i "Min är Skulden".





Det enda som i princip kan hindra mig är det annalkande stormen. Varningarna duggar tätt och det brukar bara betyda en sak här ute i skogen på det småländska höglandet - strömavbrott.
Men jag håller tummarna för mig själv och hoppas på en mysig kväll med både elektricitet och stearinljus.

2 kommentarer: