onsdag 4 december 2013

Glada barn i omslagsonsdag

Nu blev det riktigt svårt. Bokomslag med glada barn tycker bloggen Bokpotaten att vi ska hitta och dela med oss av idag. Det där med glada ökade svårighetsgraden markant. Efter lite sökande bestämde jag mig i alla fall för dessa.








Varav bara en är en vuxenbok. Hittade ingen bild på den svenska översättningen av Lesley Pearse bok, men den som står i min hylla har också barn på omslaget.
Glasblåsarens barn tycker jag är fint även om barnen inte är så glada.

6 kommentarer:

  1. Ett tag, när jag var nära att ge upp, så funderade jag på att leta upp ett gammalt omslag på Barnen i Bullerbyn, där fanns det glada barn. Det vet jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen inte lätt att hitta omslag idag.

      Radera
  2. Va många du hittade! Min favorit är Barnen i Bullerbyn.

    SvaraRadera
  3. "Barnen i Bullerbyn" gillar jag nog bäst!

    SvaraRadera