söndag 1 december 2013

Lyssna på ditt hjärtas röst i en smakebit på søndag


 Det är första advent och lagom till idag har snön försvunnit. Men det är en solig och fin dag. 
Hos bokbloggen Flukten fra Virkeligheten delar vi med oss av smakbitar från olika böcker. Här haglar av goda lästips, så det är bara att hänga på.



Denna söndags smakbit är hämtad ur "Lyssna på ditt hjärtas röst" av Susanna Tamaro. Boken kom ut på svenska 2006 och är en fristående fortsättning på "Gå dit hjärtat leder dig".


"En natt vaknade jag plötsligt av att det kändes som om någon höll på att klämma ihop min strupe och jag fäktade med armarna som någon som haft andningsuppehåll efter att ha varit under vattnet för länge. Från den stunden började jag få allt svårare att andas och på dagarna kände jag hur lungorna stelnade och började knastra som två torra svampar. Det hade räckt med att trycka lite lätt på dem för att de skulle ha smulats sönder."




Dessa rader är hämtade ur den del av boken som kallas "Släktträd" och från dess sjätte kapitel.
Njut nu av det första ljuset som brinner i staken och en god bok!





22 kommentarer:

  1. Usch, det där lät inte trevligt

    SvaraRadera
  2. Detet var en sterk smakbeit.. Ble nysjerrig på boka. Ha en fin søndag.:)

    SvaraRadera
  3. Fy, det där låter riktigt hemskt.

    SvaraRadera
  4. Det var en mektig smakebit, og et flott cover på boken! Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  5. For en smakebit! Jeg fikk lyst til å lese mer med det samme så tusen takk for smakebit og tips! Ha en fin søndag:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en lite annorlunda bok :).

      Radera
  6. Obehagligt! Vet att jag läst något av henne, men det var så länge sen att jag inte minns vad ;-)

    SvaraRadera
  7. Lät otäckt.
    Tack för smakbiten.
    Kram Cissi
    http://cissigrip.blogg.se

    SvaraRadera
  8. Susanna Tamaro är jag nyfiken på. Tack för smakebiten. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv. Ha en fin söndagskväll!

      Radera
  9. låter hemskt men intressant. Hoppas du haft en fin första adent =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket läsvärt. Här har varit en fin dag, tack.

      Radera
  10. Usch vilken hemsk känsla :(

    SvaraRadera
  11. Åh vilket ljuvligt omslag!
    /Caroline - Bland böcker (www.blandbocker.blogg.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också att det är jättefint.

      Radera