tisdag 30 juli 2013

Läsa, bearbeta, ändra

I denna rubrik finns mina honnörsord för dagen. Det handlar om en återblick i manuset "Min är Hämnden". Fokus ligger på kapitel 20 - 23, Dessa ska läsas och penetreras idag. I morgon dyker mina co-writers upp och då ska vi enas om en sista putsning. Sedan återstår bara fyra kapitel innan vi ska anse oss vara färdiga.

Staden Viborg, ett viktigt fäste mot öster.
Handlingen har nu förflyttats till Viborgs fästning i östra Finland alldeles vid gränsen till tsarens väldiga rike. Här härskade Ivan den förskräcklige och i Sverige satt fortfarande Gustaf den förste på tronen. Fästningen i Viborg stod under Birger Nilsson Grips ledning. Den ryske fursten Bibikoff och hans son var en nagel i ögat på det svenska försvaret.

Ivan den förskräcklige.
Mina och Kjells karaktärer är verkligen ute på hal is och det är långt till Toskana. Spänningen stiger och jag förundras över allt som vi har fantiserat ihop. Eller snarare vilken resa våra karaktärer har bjudit oss på.
Nu är det bara månader kvar innan alla ni andra också får läsa första delen i denna dramatiska släktkrönika där lycka och kärlek blandas med djupaste tragedi allt i skuggan av reformationen och politiska oroligheter.

Så här började det: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar