torsdag 1 augusti 2013

Mitt i steget

Nu är det mycket som pockar på och jag försöker att inte vara alltför splittrad. Jag ska utveckla ett kapitel i "Min är Hämnden". Det handlar om gränsstrider i Finland och ryssarnas räder, som till sist utmynnade i större angrepp.
Sedan ska jag researcha bland kyrkorna i Sörmland och åka båt utanför Stockholms Slott för att få känslan av hur det var att närma sig det 1500-talets Stockholm.

Stadsholmen.
"Min är Hämnden" är på många plan en verkligt märklig bok och den är mitt livs största utmaning. En del av mina tankar och känslor kommer fram i mitt inlägg på Författartipsbloggen.
Kjell har på ett sätt lämnat en gåva till mig och nu hoppas jag att jag verkligen kan förvalta den. Gåvan består av ett råmanus, en text där researchen är ypperligt gjord och historien byggd. Mitt jobb har varit och är fortfarande att bearbeta och slipa denna diamant. Gåvan har på sätt och vis även bestått av inspiration för de andra två delarna i trilogin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar