onsdag 14 augusti 2013

Ett loppisfynd, på sätt och vis

Idag har jag valt att andas och att läsa, för att i morgon fortsätta med "Min är Skulden". När jag städade bland mina mappar i datorn fann jag några noveller som blivit bortglömda. Efter en närmare titt var de tämligen gångbara och har fått gå iväg för påsyn hos några redaktörer.

Här sitter jag i min stuga och klappar min katt.



Det fanns också en mapp som hette "Jul på Johannelund". Innehållet visade sig vara en uppstart till en kortroman i juletid. Jag började läsa, riktigt spännande var det. Temat, det klassiska men med en annorlunda vinkling och miljön var en loppis. Kul! Tänk att jag hittat på det här!
Nåja, inget färdigt material på långa vägar, men det kan bli. Alltså skriver jag istället för att läsa. Inte så otippat och så får det bli. Andades gjorde jag före klockan 12 och läsa Peter Robinson kan jag göra ikväll.




Just nu inser jag att jag är en mycket privilegierad människa, som på detta sätt kan vända min kappa efter vinden. Och jag kan bestämma mig för att fika ihop med ett av barnbarnen här och nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar