lördag 24 augusti 2013

Set Mattsson i min värld

En underbar lördag ligger framför mig. Solen skiner och luften är hög och klar. Det luktar lite höst, men träden är gröna och i landet blommar ringblommorna. Humlor och bin slåss fortfarande om den nektar som säkert finns kvar i de vackra blå gurkörtsblommorna. Några riktigt fina solrosor är på väg att slå ut.



I denna vilsamma miljö tänker jag slå upp Set Mattssons "Svekets offer". Jag har läst halva boken och har riktigt svårt att slita mig från den.
Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som triggar mig, men hans språk är fantastiskt. Och det är något hos hans karaktärer som får mig att leva med dem.
Men nu ska jag inte gå händelserna i förväg. Tids nog kommer recensionen som jag utlovat. Tills dess rekommenderar jag ett besök på Sets alldeles färska hemsida. Hans varumärke kommer vi få se en del av i fortsättningen, det är jag säker på.



Relaterat inlägg: "Svekets offer" i en Smakebit på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar