lördag 1 mars 2014

Snickerboa hopp fallerej

Denna lördag den 1 mars är det snickarboa som gäller. En till två dagar i veckan är detta min plats under våren och början av sommaren. Men den 16 juni då ska jag dricka vin och fira. Det ska bli fest.


Nåja, nu är det inte så allvarligt som det låter. Snickarboa är ett kontor där Kynholmens Redovisning håller hus. Företaget har fått många nya kunder och behöver därför förstärkning under säsongen. För mig är det skönt att ibland byta bokstäver mot siffror. Det ger mig en viss distans till skrivandet. Och jag har ett mycket tidigt förflutet som ekonomiassistent. Det var före min lärarbana och innan jag till fullo förstått tjusningen med det skrivna ordet.






Efter en dag med siffror och diverse inte avstämda bankkonton är det skönt att återvända till mina karaktärer i fantasins värld eller till alla spännande kyrkor i "Kyrkornas Hemligheter".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar