lördag 4 januari 2014

Visdomsord, som lyfter dagen

Det är en grå vinter. Precis som i början på 70-talet säger de som minns. Och kanske har de rätt. Själv är jag egentligen ingen vintermänniska, men så här i januari skulle jag gärna se ett snötäcke som gjorde världen ljusare. Femtio nyanser av grått är inte upplyftande.



Jag fortsätter att vända blad i min visdomskalender. Denna dag kan jag läsa följande rader:

"Entusiasm är livets bakpulver. Utan det är du platt, men med det växer du."

Och jag känner så väl att det är entusiasm som felar mig. Förra året vid den här tiden gjorde jag upp arbetsplaner och fyllde min agenda med uppgifter och deadlines. I år känner jag mig instängd och begränsad.






Alltså är det hög tid att tillsätta en gnutta jäsmedel till min skrivarverkstad och min själ. Antar att det inte är till ICA jag ska vända mig, men det hade varit en enkel lösning. Snart är vardagen här och med den arbetsron. Och bakom hörnet väntar arbetsglädjen, det vet jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar