tisdag 21 januari 2014

Titelbyte och en breddad intrig

Ungdomstrilogin byter namn från Mormors Ring till Guldormens Rike. Första delen Där Svartfåglarna Dansar får en utbyggd och utvecklad intrig och fler karaktärer. På så sätt hoppas jag att boken får mer liv och att jag kan få mer närvaro i scenerna.


Det är nu nästan exakt ett år sedan jag jobbade med manuset senast och efter några vändor hos förlagen är det dags för mig att ta nya tag. Refuseringar är till för att få möjlighet att förbättra.
Jag kommer att tillföra en kamp mellan nutid och dåtid där huvudpersonen Anna riskerar att fastna i det förgångna. Det kommer också att tillkomma fler scener som utspelar sig på 1800-talet.




Läsarna kommer  att märka hur Anna växer och utvecklas i takt med sina uppdrag. För uppdrag är det, formulerade och framtvingade av människor som levde i en annan tid och som inte låter Anna vara ifred. Enda sättet för henne att få frid är att ta sig hela vägen fram och lägga till rätta det som blev fel långt innan hon föddes.

Relaterade inlägg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar