torsdag 18 oktober 2012

Skoda till salu

Idag på morgonen fick jag en fråga av min vapendragare och påhejare. Har Rune och Lennart redan kommit hem, undrade han. Förvånat lyfte jag blicken från frukosttallriken. Ja, fortsatte han, deras bil är till salu på blocket. Jag kastade ett öga på skärmen som han visade mig.

Ha, ha... Ja, visst kunde det varit deras bil eller rättare sagt Runes. Årsmodellen rätt men färgen skiljer dem åt. Runes är grön. Och nej, de är långt ifrån hemma. De försöker nog att ta sig hemåt, men turen finns knappast på deras sida.
Just nu är det ett extra stopp på grund av att deras regissör har en beställning från veckopressen att sticka emellan med. Men några rader varje dag tvingar de allt fram. De är liksom något otåliga.
Rune och Lennart är i sextio minus och plus, men deras förebilder finns i min son och svärson. Precis så här skulle dessa båda unga män säkert kunna krångla till det för sig. Åtminstone sonen har en del att brås på. Det är inte för inte som hans far är Snuttegubben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar