fredag 12 oktober 2012

Författare ett lockande yrke.

Att vara författare har många dimensioner. Och man kan jobba på många olika plan med vitt skilda ämnen. Det är frihet och det är tvång. Jag tycker det är spännande att försöka komma andra författare inpå livet. Då och då kommer jag att intervjua utvalda "kollegor". Resultatet presenterar jag under fliken "Vem är du? Författarintervjuer".
Solen skiner från en klar hösthimmel. Farbror Frost har varit på besök och dahliorna nickar bruna och ledsna. Dags att ta hand om knölarna. Det är första säsongen för mig, så vi får väl se hur det hela utvecklar sig. Tack och lov finns det nya att köpa nästa vår om jag misslyckas. Idag ska också alla lökar få komma i jorden.

Höstblomster på andra sidan staketet.

Jag har fått ett spännande mail nu på morgonen, men jag har bestämt att inte öppna förrän det är dags för mina skrivartimmar. Det kommer från polisen och jag hoppas att med hjälp av deras uppgifter komma vidare med det bokprojekt som jag bara råkat sticka emellan med. Det här med att sticka emellan med är tufft. Hur många fler timmar kan jag lösgöra per dygn? Några kan jag säkert hitta. Ikväll blir det framför TV:n. Min käre make kommer att använda hörsnäcka. Det är myskväll på hög nivå! Vi har ju alla olika intressen att odla och värna om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar