tisdag 4 december 2012

Vinter i Björkelund

Snö i massor. Det är vackert och det är okey att skotta snö, fin motion och massor med frisk luft. Gillar även resultatet. Gångar till myskankorna, stigar till katterna och promenadstråk till oss människor. Men i grund och botten är jag ingen vintermänniska. Jag tycker att det är för vitt och för kallt.


Min nya och strukturerade arbetsdisciplin har gett resultat. Mapparna med noveller och romaner för de olika årstiderna håller på att bli välfyllda. Just nu skriver jag kortromanen "Jul på Johannelund" avsedd att publiceras under december 2013. Jag trivs när jag presterar det jag har tänkt mig och dessutom får tid över. Det är även skönt att kunna slå i en eller annan spik och ta ett tag med penseln i köket som är i vardande. Resultatet kommer jag att presentera längre fram. Har drömt om en inredningsblogg, men inser att jag inte har material att fylla den med. Fast jag kan låta lite inredning få gästspela bland holavedsbrudar, dackeanhängare och annat löskefolk emellanåt.


Denna tisdag är här väldigt tyst och lugnt. Snön har bäddat in Björkelund i ett ljudisolerande täcke och jag känner mig som den enda människan i världen. En skön känsla när jag vet att den inte är på riktigt. Det är bara jag, fyra myskankor, tre katter, massor av småfåglar, några rådjur som kommer och går samt två ekorrar. Jag njuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar