måndag 24 september 2012

Bokmässa i faggorna och nöjet med att ha arbetskamrater.

Bokmässan i Göteborg står för dörren. I år är den särskilt spännande för mig. Det är första gången som jag är där som författare. Tänk att jag ska sitta i en monter och signera. Så stort det känns. Boken är förstås "Kyrkornas Hemligheter" och jag delar denna häftiga upplevelse med fotografen Hanna Åhman. Vi finns hos Isaberg Förlag i monter B05:41.

Kyrkornas Hemligheter

Jag har på senare tid upptäckt att författaryrket är ensamt. I vardagslag finns inte en arbetskamrat så långt ögat når. Visst gör jag reportage och då träffar jag förstås människor och jag har mina två fotografer. Men den allra mesta tiden tillbringar jag framför datorn alldeles ensam om jag bortser från mina katter som emellanåt gör mig sällskap.
Det är nog därför som jag alldeles särskilt mycket uppskattar samarbetet med Bosse och Monica. Igår kväll satt vi alla tre och gick igenom de två första kapitlen i "Min är hämnden". Vilken dynamik det blev. Och så roligt att få diskutera runt något som vi alla är intresserade av och som vi tycker är viktigt. Någonting säger mig att vi kommer få ett resultat som överträffar allas våra förväntningar.
Och första steget tar vi på torsdag eftermiddag då det är dags för oss att presentera Kjells bok för ett förlag. Det pirrar i mig av förväntan och jag känner på mig att årets Bokmässa innehåller mer än en överraskning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar