fredag 24 februari 2017

Höll på att missa ...




... helgfrågan hos Mias Bokhörna. Mia undrar över bästa läsplatsen. Min favoritfåtölj delas av både mig och mina katter. Kampen vinns oftast av Rock Nock´s Black Bonnie och det med ålderns rätt. Den svarta damen fyller 14 år om bara någon vecka.





För övrigt tänker jag ägna helgen åt skrivande, stafettskrivande dessutom. Tanken var att sticka emellan med "Den magiska misteln", men jag kom just på hur jag ska ändra början till uppföljaren av "Manglade dukar och vikta servetter". Så det är bäst att jag sätter den innan jag gör något annat.

Kanske hinner jag med lite bokrea på loppis också. Trevlig helg allesammans!


28 kommentarer:

  1. Jag hade gärna delat min soffa med en katt :) Efter att ha haft katt hela uppväxten så saknar jag dem nu :( Pratar lite med grannens katter ibland i stället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nästan alltid haft minst en katt.

      Radera
  2. Vad mysigt med katt, önskar att vi hade vår katt kvar men vi var tvungna att låta han somna in men senare skaffar vi kanske ett annat djur så det blir mindre tomt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En gammal katt fick somna in här också, så nu är de två kvar.

      Radera
  3. Då har vi samma "problem", med en katt som har första tjing på fåtöljen 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de märkliga de där katterna ...

      Radera
  4. Beskrivningen för Manglade dukar och vikta servetter låter så lockande! Fint bokomslag oxå. Får verkligen försöka komma ihåg den i maj. :)
    Känner igen kattkonkurrensen om läsfåtöljer, har dock inga katter längre, saknar dem enormt. Tänk vilket stort tomrum en liten katt kan lämna efter sig. :o

    SvaraRadera
  5. Här är det inga djur att trängas med. Bara resten av familjen ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kan också stjäla favoritplatsen ;)

      Radera
  6. Hade gärna delat plats med en misse. Har haft flera i mitt liv men inte på några år nu :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har två nu, skulle nog inte kunna leva utan.

      Radera
  7. vad mysigt det låter :) Jag har ju hundar istället att mysa med dock inte i fåtöljen utan i soffan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också haft hund, inte dumt det heller.

      Radera
  8. jag förmodar att det ingår veckade örngottsband också. fint omslag.

    SvaraRadera
  9. Oj, om inspirationen flödar är det bäst att agera! Lycka till, ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vill gärna ha ett dygn på 48 timmar också ;)

      Radera
  10. Låter som en mysig helg! Skulle inte ha något emot att ha katt eller hund, men det får nog bli längre fram...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har haft hund också. Det var mysigt på sitt sätt, men jag föredrar katter.

      Radera
  11. Vi är många bokbloggare som också har katt. :)

    SvaraRadera
  12. Ja men det känner jag igen, ibland är båda mina fåtöljer upptagna.

    SvaraRadera
  13. Bokrea på loppis låter inte helt fel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt billigt, återbruk och många gånger helt olästa böcker.

      Radera