söndag 26 februari 2017

En smakbit är inte så dumt

Söndag förmiddag och det är hög tid att dela med mig av vad jag läser nu hos den norska bloggen Flukten fra Virkeligheten.

Belgravia, en episk historia av skaparen av Downton Abbey, Julian Fellowes. Jag har inte följt TV-serien så detta är mitt första möte med författaren.

Den här gången väljer jag att bjuda på de absolut sista raderna i boken.



"Han måste hålla sig i rörelse, det var lösningen, aldrig stanna för länge på en plats. Men hur skulle han klara sig? Vad skulle han leva på? Han funderade likgiltigt på vad långivare kunde heta på franska.
Sedan förvandlades duggregnet till ett skyfall och han började springa." 






Vanligtvis kollar jag inte sista sidan i boken (jo, det gör jag visst), men de här raderna väckte lusten att fortsätta läsa. För jag erkänner villigt att de femtio sidor jag läst hitttills inte har lockat mig att vända blad.





 

30 kommentarer:

  1. Ojdå, hoppas den blir bättre, om du fortsätter läsa den :). Gillar Downton Abbey serien men inte läst något av Julian Fellowes. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slutet har gjort mig lite nyfiken i alla fall.

      Radera
  2. Jag har nog sett den här boken någonstans, men glädjande nog så lockar den mig inte alls :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ... då slipper du öka på din läshög i a f.

      Radera
  3. Hoppas det kommer en recension när du är färdig med boken.Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Denne så jeg at akkurat kom ut med filmfremside. Jeg synes det er litt teit for å være ærlig. De kunne virkelig la en boks fremside og filmens plakat være to helt forskjellige ting. Men forlagene regner vel med de selger flere bøker, det er det som er bak så mye :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också gärna att det kan vara olika omslag.

      Radera
  5. Tack för smakebiten, funderat på den och nu har du hjälpt mig, sega böcker är inget för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast nu är den lite bättre. Har kommit till sidan 79. Kommer en recension fram över.

      Radera
  6. Tack för smakbiten. Så trevligt med någon annan som kikar i slutet av böcker ;-)

    SvaraRadera
  7. Ibland tittar mani en bok och läser något som verkligen ÄR bra ... och så var det bara det som var det ... besvikelsen blir stor. Hoppas boken tar sig ;)
    Tack för en bra smakbit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite bättre nu ... men det kan ju ändra sig igen. Åerkommer med recension.

      Radera
  8. Känner inte till, inte heller följt TV-serien. Ibland (men bara ibland) blir man tvungen att kika på slutet för att t.ex. se om de klarar sig, vill ju helst ha lyckliga slut! :D Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  9. Jag älskade Downton Abbey, så jag måste nog ta och läsa denna också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tycker du säkert om den här.

      Radera
    2. Jag gillar Downton Abbey så jag vill gärna din recension.

      Radera
    3. Den dyker nog upp om en vecka eller så.

      Radera
  10. Sv: Jag skulle kanske översätta Gracekepper med Bevarare av Nåd ... men kanske tänker helt fel - jag får se vad boken kommer berätta! :)

    SvaraRadera
  11. Den sega starten lockar ju inte...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bättre nu ... när jag kommit in i boken. Men sega starter kan göra att man lägger ifrån sig en bra bok. Tur att jag kollade slutet.

      Radera
  12. Den är jag nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Snyggt omslag har boken i alla fall. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera