onsdag 22 februari 2017

Den magiska misteln

Vad nu då? Det är väl inte dags igen? Jo då, vill jag påstå, dags för att fila lite på julromanen, som dessutom begåvats med en titel "Den magiska misteln".

Romanen är mitt sidoprojekt som jag tar fram när lämpliga luckor uppstår. Och då har jag inte råd att ta hänsyn till sådana trivaliteter som årstider.

Tanken på att parallellskriva har alltid funnits där, men jag har inte riktigt vågat mig på det tidigare. För mig funkar det just nu, då "Manglade dukar och vikta servetter" rent innehållsmässigt är klar och ska bara finputsas och korrekturläsas. I det skedet kan jag hålla isär både handling och karaktärer utan större ansträngning.

Och när kommer då "Den magiska misteln"? I bokvärlden är framförhållning ett mantra, så förhoppningsvis sen höst 2018.

2 kommentarer:

  1. även barnbarnen älskar läsa julböcker hela året ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med årstid är överskattat :)

      Radera