söndag 19 februari 2017

Gråmulen söndag

Molnen hänger lågt idag och även det har sin tjusning. Riktigt läsväder och hos bloggen Flukten från Virkeligheten delar vi smakbitar med varandra.

Jag fick oväntad bokpost i veckan, en förhandsutgåva av debutanten Erika Olofsson Liljedahl och nyfiken som jag är började jag genast läsa "Någonstans brister himlen".


Så här börjar kapitel ett:
Allt som fanns var båten och havet. Världen hade fått vita väggar och huset och de slippriga stenhällarna hade tagits av dimman. Det enda som hördes förutom årornas möte med vattnet var en ensam mås.
Elis satt på aktertoften och försökte hitta linjen där himmel mötte hav, medan far rodde med långa kraftiga tag. Årbladen fördes bakåt i droppande bågar och far spjärnade med fötterna mot spanten när han tog i. Ryggen böjdes och sträcktes.

Utgivningsdag är den 27 mars.

Ha en trevlig söndag!


23 kommentarer:

  1. Jag fick också den boken, ska bli intressant att läsa den! Tack för smakebiten! :)

    SvaraRadera
  2. den här fick jag också. har inte börjat läsa ännu. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Intressant start! Den här boken ska jag ta reda på mer om!
    Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att det är en intressant debut.

      Radera
  4. Det låter inte som något för mig, men det är spännande med nya böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättespännande med debuter, tycker jag.

      Radera
  5. Den kommer jag också att läsa, den väntar i läsahögen. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var för nyfiken för att lägga den i läshögen ;)

      Radera
  6. Tack för smakebiten,jag har sett den på en del bloggar.

    SvaraRadera
  7. Stämningsfull inledning. Spännande med en debut, jag läser också en just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nya författare är verkligen oskrivna blad.

      Radera
  8. Vackert språk. Spännande med debutanter. Tack för smakbit!

    SvaraRadera