fredag 10 februari 2017

Det är fredag och tomheten breder ut sig

Jag har släppt ifrån mig manuset! Jag har satt den där punkten som verkligen är punkt. Nu kommer inget i handlingen att ändras, inget läggs till, inget dras ifrån. Istället jagar min redaktör upprepningar, mina darlings, orimligheter och allt annat smått och gott som hon kan tänkas hitta. Hua mej!

Men jag då? Vad ska jag hitta på? Ledig i helgen tänkte jag ... Kanske en jerka hos Annika? Japp, en riktigt rolig fråga och vilka fina örhängen!

Vilka bokliga saker (förutom böcker) kan du inte leva utan?



Jag måste erkänna att jag är löjligt förtjust i bokaskar av olika slag samt den här underbara bokängeln, som jag fyndade på en loppis för många år sedan. Bokstöd har också en viss förmåga att hitta vägen hem till mig. 




Ha nu en fin helg allesammans!


19 kommentarer:

  1. Spännande med manus! Lycka till! Och en så charmig och söt liten ängel! Trevlig helg till dig med!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Hon är inte mer än omkring 5 cm hög.

      Radera
  3. Det måste kännas skönt att ha kommit så långt med boken, lite som en andningspaus :) Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut är det så, men redan på måndag fortsätter jag med råmanuset till en julroman.

      Radera
  4. Ja men det var en söt liten ängel.

    SvaraRadera
  5. En bokask har ju jag också, som jag vann inne hos Annika!

    SvaraRadera
  6. Gillar ju både änglar och böcker, så vilken fin bokängel! :)

    SvaraRadera
  7. Lycka till med manuset!! Åh en snygg bokask kanske jag måste skaffa mig att ha på bordet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! I bokaskar kan man gömma mycket.

      Radera
  8. bokängeln är verkligen jättesöt.

    SvaraRadera