tisdag 19 november 2013

Minnen är härliga

Det är kul att skriva, men idag vill inte mina karaktärer riktigt. De tycks sitta i spänd förväntan över vad jag ska hitta på. Redan igår lade de armarna i kors och satte ner sina rumpor. Jag har vant mig vid att de brukar visa vägen och därför känner jag mig en aning rådvill.
Då gäller det att göra något helt annat, bryta hjulspåren och vingla iväg uppe på vallen mellan dem. Medan jag tänker bläddrar jag i Minnenas Journal.


En underbart nostalgisk tidning för oss som var unga på 60-talet och dessförinnan. Det är så sanslöst kul att möta det som varit. Tror till och med att 80-talisterna kan finna nöje i tidningen.
I detta nummer finns en härlig artikel om Roy och Roger och deras Macken.
Vi har också den svenska synden, som fick polisen i USA att rusa in i biosalongen när "Sommaren med Monika" hade premiär 1953. Filmen fick byta namn till "En dålig flicka" på andra sidan Atlanten.



Dags för mig att lämna 1900-talet till förmån för år 1565. Nu är det hög tid att sätta fart och Jord måste sluta tycka synd om sig själv, det nordiska sjuårskriget till trots.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar