lördag 2 november 2013

Min egen nanowrimoutmaning

Det var igår som startskottet gick och mitt resultat blev noll. Men detta visste jag på förhand så jag hade bunkrat lite text. Kallas det fusk? 1518 ord hade jag i potten som jag satte in. Hur det hela utvecklas under månadens gång kommer jag att redovisa högst upp i den vänstra spalten.



Mycket av handlingen i "Min är Skulden" utspelar sig i Jönköping. Kartan visar en skiss över det gamla slottsområdet där en del utgrävningar förekommit under senare tid.
Naturligtvis kommer jag att titta på det resultatet samtidigt som jag läser om stadens historia. Jag har mycket att lära trots att redan sedan många år intresserat mig historiskt för denna trakt.



Min förhoppning är nu att ha ett gott grundmaterial att stödja mig på efter en månad. Tidigare finns 24939 ord eller om man så vill 140778 tecken som ska läggas till, så jag ser förutsättningarna som goda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar