onsdag 20 november 2013

En alldeles rosa onsdag

Från lila omslag till rosa. Var går gränsen? Ska bli spännande att se alla fina bokomslag den här veckan. Du som vill gotta dig i denna konstart, börja med att besöka bloggen Bokpotaten. Där hittar du länkar i mängd till andra bloggar, som också slår sig lösa bland rosa omslag.






Mitt självklara rosa val stod klart redan förra veckan, Vickis Vintagebutik av Isabel Wolff. En riktig fellgoodroman utan några som helst krav på läsaren mer än att må bra och le. När jag sökte efter en bild på boken, för att slippa fotografera själv hittade jag dessa fina varianter.
Mitt val denna vecka blev en bok, fem språk och sex omslag. Själv gillar jag det andra omslaget bäst. Vilket tycker du är finast?

Så till dagens tips! Besök Annas Bokhörna, där det pågår utlottning av boken "Nyckeln"!


8 kommentarer:

  1. Jag tycker om de två nere i vänstra hörnet med mönstrade bakgrunder!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte jag mest satt och funderade på vilket som var rött/rosa/lila när jag skulle få ihop mina :)

    Det är lite för romantiska omslag för mig så jag väljer det i mitten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bokens innehåll är väldigt romantiskt också.

      Radera
  3. En mycket bra bok tycker jag allt det är. Precis som du skriver en feelgoodbok! Mitt favoritomslag är den med hattaskarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det omslaget är fint. Hattaskar är mycket vintage för mig.

      Radera
  4. Jag har inte läst Vickis Vintagebutik, men jag blir extra sugen när jag ser alla dessa fina omslag.
    /Caroline - Bland böcker (www.blandbocker.blogg.se)

    SvaraRadera