onsdag 29 mars 2017

Egen lästid är guld värd

Hur mycket läser en författare? Massor, skulle jag vilja säga och de flesta av oss har fått läsandet med modersmjölken. Jag tror inte att det ens är möjligt att bli en skrivande människa om man inte först är en läsande.

Framför mig har jag några egna dagar som jag tänker fylla med läsning. Läsandet är ett rent nöje, men samtidigt uppladdning inför nästa skrivarbubbla. Jag älskar att följa en författares väg där han/hon tar mig igenom sin berättelse. För mig är det inte bara handlingen som driver mig att läsa vidare, det är lika mycket hur författaren har löst problem och hanterat bångstyriga karaktärer.

Ibland händer det till och med att jag skissar upp en alternativ väg och funderar på vad som skulle kunna hända i den parallella världen. Ja, jag vet ... Men sådan är jag.

2 kommentarer:

  1. Jag tror absolut att du har rätt i att vägen till skrivande går via läsande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läsning inspirerar till stordåd.

      Radera