onsdag 13 april 2016

Så här i semestertider

Precis så är det, jag har semester i väntan på besked från min förläggare. Jag intalar mig att det både är av behovet påkallat och skönt trots att min hobby är mitt arbete. Men jag är inte sysslolös utan roar mig med att bokföra och deklarera min verksamhet.



Det är riktigt kul att se hur min kurva som har pekat stadigt uppåt under de senast föregående åren, fortsätter att stiga mot nya oanade höjder.
Jag är stolt över mig själv, eftersom det är detta jag jobbat för att uppnå. Det är så häftigt att kunna bevisa att det går och att tålamod och arbete ger resultat.






Märkligt är ändå hur en karaktär kan göra intrång i min semester när jag minst anar det. Jord Kjettilsdotter (från Min är hämnden) har blivit vuxen och hon har mycket att säga. Envist berättar hon om den krokiga väg hon vandrar i sökandet efter sina nordiska rötter och i jakten på sanningen om sin familj.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar