söndag 10 april 2016

En smakebit på søndag den 10 april


Det var längesedan jag var med och delade smakbitar på söndagen, men idag blev jag riktigt sugen.
Massor av njutbar läsning finns hos bloggen Flukten fra virkeligheten.


"Marty Green gillade dem allihop och tycktes ta till sig säljsnacket. Han var också väldigt intresserad av Orla, som var uppklädd till tänderna i en röd sidenklänning som hon hittat i en second hand-butik, och dyra,blanka röda och svarta högklackade skor. Hon skickade runt det vita vinet och brickan med snittar. 
"De här var väldigt goda", sa Marty Green uppskattande, "vilket cateringföretag har ni?"
"Äsch, dem har jag gjort själv", sa Orla och log mot honom.
"Verkligen? Inte bara ett vackert ansikte då?"

Raderna är hämtade ur Maeve Binchys Vinter i drömhuset som jag läser nu. Har inte läst något av henne tidigare och har bara kommit några sidor in i boken, så jag tycker inte så mycket än. 

34 kommentarer:

  1. Binchy har jag läst några få av. Inte denna. Men jag brukar tycka hon skriver fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, boken är väldigt mycket feelgood.

      Radera
  2. Maeve Binchy har jag inte läst, men jag tror det ligger en bok i påse som jag har ställt i garderoben. Vet inte riktigt varför jag inte har plockat fram de böckerna...

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag läst Binchy, men det var längesen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag inte har helt fel blev denna hennes sista.

      Radera
  4. Binchy är en författare som jag är nyfiken på att läsa något av. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns lite att välja på har jag sett.

      Radera
  5. Har läst en och annan Binchy :) Alltid trevlig läsning - men inget som fastnar! Skön underhållning.
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. har läst några av Binchys första, men inte den här. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är lättsmält om man säger så.

      Radera
  7. Binchys böcker gillar jag, även denna hennes sista. Tack för smakbit.

    SvaraRadera
  8. Jag har läst några böcker av Binchy, tror det var några av de första. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lite att ta igen förstår jag ;)

      Radera
  9. Länge sedan jag läste något av Binchy, men de jag läst har jag gillat! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite förvånad över att jag inte upptäckt henne tidigare.

      Radera
  10. Tack för smakbiten! Har inte läst något av Binchy och blir nyfiken på den här boken. :)

    SvaraRadera
  11. Jag har inte läst något av Maeve Binchy. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns fler än jag. Den här är den första för mig.

      Radera
  12. Jag har läst en del av Binchys böcker, men inte denna. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  13. Det var länge sen jag läste något av Maeve Binchy.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag har missat henne helt ända tills nu.

      Radera
  14. Tack för smakbiten. Tror faktisk inte jag läst något av Binchy.

    SvaraRadera