fredag 22 april 2016

Bokbloggsjerka 22 - 25 april


Då var det fredag igen och dags för jerka hos Annikas Litteratur- och Kulturblogg.






Veckans fråga: Vad är du mest sugen på att läsa just nu (oavsett om du har boken/novellen/dikten/etc. i din ägo eller ej).

Jag är sugen på att läsa Min fantastiska väninna av Elena Ferrante därför att den är en riktig snackis och jag vill gärna bilda mig en egen uppfattning om boken. Är den värd all uppmärksamhet?

Solen skiner och nu ska jag ta mig an dagen.



43 kommentarer:

  1. det blir det nån gång, men de är väl tre böcker...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med tre böcker hade jag inte koll på.

      Radera
  2. Min fantastiska väninna är en bok som jag har blivit mer och mer nyfiken på, speciellt efter jag blev klar över vad den handlade om :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får se om den lever upp till förväntningarna.

      Radera
  3. Jag har samma bakgrundstankar som du till att den ligger här och väntar på att bli läst. Först var jag tveksam till den, jag tyckte inte att den lät så unik och omslaget gav ett så dystert intryck, men efter att ha läst en del recensioner beställde jag den. Jag har ett par böcker att läsa ut först, men sedan så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar som vi är några stycken som tänker läsa den ;)

      Radera
  4. Hoppas du får läst den snart! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får läst den snart! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Ja, den är värd sin uppmärksamhet, absolut! Jag var lite orolig för att den skulle ha fallit i den där hype-gropen, men den är verkligen läsvärd.

    SvaraRadera
  7. Spännande att ta sig i kast med en omtalad bok, hoppas den når upp till ev förväntningar :)

    SvaraRadera
  8. Den läser jag nu, men mer än så säger jag väl inte då ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får återkomma när du läst klart.

      Radera
  9. Svar
    1. Då kan jag alltså se fram emot den.

      Radera
  10. Den är verkligen en snackis, jag har blivit mer och mer nyfiken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte alltid snackisar lever upp till sitt rykte.

      Radera
  11. Den har verkligen varit populär men jag har inte läst den än :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frågan är om den lever upp till sitt rykte.

      Radera
  12. Verkligen nyfiken på den boken och skall försöka få den läst under årets gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar vara några stycken som tänker läsa den.

      Radera
  13. Har hört mycket om den boken nu på senare ett tag, men har inte bestämt mig för om jag vill läsa den än :)

    SvaraRadera
  14. Jag hör också mycket positivt om den och funderar också på att ta mig an den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att den lever upp till sitt rykte.

      Radera
  15. Ferrante är en av flera böcker jag har på gång. den fångar intresset redan ifrån början

    SvaraRadera
  16. Det där är en bok som jag inte känner till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det enda jag vet är att det pratas om den i positiva ordalag ;)

      Radera
  17. Jag är lite sugen på den också, och undrar lite samma sak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får vi se vad vi tycker sen då när vi läst ...

      Radera
  18. Jag hade aldrig hört talas om den innan den fullständigt exploderade här bokbloggosfären. Skönt nog (skönt eftersom en inte hinner läsa allt) så känner jag mig inte supersugen på den, även om jag är lite nyfiken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev nyfiken just på grund av explosionen. Du kommer säkert att få veta "allt" utan att läsa den ;)

      Radera
  19. Många som pratar om den boken just nu. Blir nyfiken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant att se hur det kan bli en uppåtgående spiral. Är också nyfiken.

      Radera
  20. Helt underbar bok! Verkligen värd all uppmärksamhet!

    SvaraRadera
  21. Om den är så het för så många borde man kanske ta en liten koll ...?

    SvaraRadera
  22. Den boken är jag också nyfiken på. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm ... vi är många. Får se om det är en hype som håller.

      Radera