torsdag 31 december 2015

Årets sista dag och Trello

Ännu ett år har passerat i rekordfart. Ju äldre jag blir ju snabbare tycks åren gå. Tid är ett skumt begrepp, vi ser det son en linjär företeelse medan exempelvis amerikanska indianer liknar tiden vid en cirkel där allt kommer igen. Personligen gillar jag tanken på cirkeln eller evighetssymbolen, den liggande åttan. Och tiden är evig även om vi som enskilda individer kommer och går.

I vilket fall som helst så ska vi använda vår tid till sådant som vi tycker om och dela den med människor som är viktiga för oss. Som författare behöver jag struktur, ordning och överblick över mina olika projekt, särskilt nu då jag tänker skriva två böcker parallellt och kanske någon novell till det (har några uppslag som inte lämnar mig i fred).

I detta finns en önskan om ett tidsbesparande verktyg av något slag. Och nu tror jag att jag har funnit det som passar mig - Trello. Detta är en helt ny upptäckt för mig och jag har precis börjat komma underfund med hur det fungerar. Här kan jag sortera upp mina olika arbeten och se hur långt jag har kommit och vad som ska göras.

Kolla här om du är nyfiken och beredd att förenkla din vardag.

Gott slut och ett gott nytt 2016!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar