måndag 21 december 2015

Nu är det mörkt

Årets absolut mörkaste dagar är här. Ingen snö och mulet väder gör att det inte känns riktigt ljust någon gång under dagen. Då är det mysigt att tända alla adventsljusstakar och stjärnor.
De senaste dagarna har jag gjort allt för att roa mig och för att träna på att njuta av ledighet. Jag har varit på bio, på restaurang och på konsert.


Och jag har lagt pussel. Jag gillar verkligen att lägga pussel och jag ser en röd tråd i mina intressen. Lägga pussel, researcha för romaner eller andra böcker med för den delen och historisk forskning (person- och släktforskning i första hand). Allt detta är olika sidor av samma mynt - söka delar och foga samman till en helhet. Får jag för mig att handarbeta är det oftast alster som hamnar inom ramen för återbruk eller små saker som fogas samman till något större, exempelvis stickade och virkade filtar av mindre rutor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar