fredag 11 december 2015

Töm inte papperskorgen ...

... för där kan det finnas godbitar! Jag stryker ofta och skriver nytt, jag ratar gammalt men putsar även upp det som hamnat i papperskorgen. Eller snarare det som finns dolt i mappen "spara tills vidare".

Det finns en karaktär i Min är hämnden som heter Anna. Hon är en riktig bifigur och ska inget annat vara men nu har hon bett om att få ta plats. När jag frågar henne varför får jag veta att hon kommer att finnas med i fortsättningen Min är skulden.

Så idag kommer jag att arbeta med ett kapitel som presenterar Anna tydligare för läsaren och som även får mig att lära känna henne bättre. Och delar av ett sådant kapitel hittade jag bland det som jag tidigare ratat.

Kom inte säg något annat än att det är ett rysligt spännande arbete jag har.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar