måndag 30 juni 2014

Prequel Holavedsbrudarna

Vad är det jag gör egentligen, hoppar från en tuva till en annan utan urskiljning? Kan se så ut, men det är inte så illa, inte alls. Jag har bara gjort en kullerbytta och visat prov på min flexibilitet.




Mitt i arbetet med "Min är hämnden" har jag dammat av utkastet till mitt absoluta favoritmanus "Synden går i arv". Detta är en prequel till trilogin "Holavedsbrudar" och kom till som en följetong till veckopressen. Men materialet var för bra att "slösas bort" på en dagslända och blev liggande.









När jag i fredags fick uppmaningen att lämna i från mig det jag tycker absolut bäst om i min produktion var valet givet. Men jag är tvungen att anpassa det till bokform och det är det jag håller med nu. Det är så himla kul, så vad som än händer, har jag haft några riktigt häftiga dagar där jag har hittat tillbaka till mitt eget unika språk. Och det ska jag vara rädd om i fortsättningen!

2 kommentarer: