fredag 1 februari 2013

Jaba daba dooo!

Planen höll. Jag är klar. Anna och Ulrika har gått i mål. De har mötts och de har skilts. Nu ligger manushögarna på mitt skrivbord. Fortfarande så färska att de inte har svalnat riktigt. Jag låter dem ligga en stund. Det där med att klippa navelsträngen är svårt. Texten till "Där svartfåglarna dansar" har fått mogna under flera år. Kanske har den till slut likt ett årgångsvin fått den rätta graden av mustighet och rondör.

Separationsångestens högsäte.
Ulrika Jansdotter kommer jag med största sannolikhet inte att återse. Men Anna har redan iklätt sig huvudrollen i nästa bok med arbetsnamnet "Det onda ögat". Så visst finns här en fortsättning. Anna har kvar sin rumphuggna ring på vänster lillfinger och Oscar knogar vidare på kyrkogården.
Åter till dagens avslut - nu ska det skrivas adresser och sedan är det posten nästa. Nära vänner till mig har dessutom varit i huvudstaden och sått ett frö. Så ytterligare ett förlag kom till på min skicka-lista.
I kväll blir det ett glas rött, det är jag värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar