torsdag 30 augusti 2012

Historiska romaner i omvänd ordning

Naturligtvis så läser jag. För att kunna skriva måste jag läsa. Jag läser allt möjligt och mer i vissa perioder, mindre i andra. Just nu läser jag "Tempelbranden" av Catharina Ingelman Sundberg. Jag läser den för andra gången och av en alldeles speciell anledning. Den ingår i serien Släkten som ges ut på Historiska Media.


 

Till min förvåning insåg jag just att jag inte läst de två första delarna, "Blandat Blod" av Katarina Mazetti och "Sigrids Hemlighet" av Karin Wahlberg. Så klart måste även detta åtgärdas. Men just nu ska jag avslutaTempelbranden för att han den i färskt minne när jag griper mig an del fyra "Helenas hämnd" av Maria Gustavsdotter. Den 11 september är det boksläpp, ett datum som förpliktar.
Dessa böcker är en del i min målbild. Målet som utgör trilogin om Holavedsbrudarna. Kan Catharina och Maria så kan jag! Så kära läsare till Bokmässan i Göteborg 2013 är det dags att hålla utkik efter del 1!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar