torsdag 24 maj 2012

Fantasin flödar

De där Astrid och Anna är spännande figurer. Idag ska de få börja berätta sin historia för mig. Men samtidigt har en novellrysare som pockar på  uppmärksamhet ställt till det på mitt hjärnkontor. Och en annan bokidé som håller på att ta form. Den senare är till stora delar klar sedan flera år tillbaka, så kan jag få audiens hos min högra hand Hanna, så har jag säkert ett bra förslag klart inom kort. En trevlig nostalgisk fotobok är det tänkt, innehållande nedanstående bild tillsammans med många andra.


Såg just på fb att Maria Gustavsdotter läste om 1800-talets klädmode på sin arbetstid, alldeles riktigt. Ska bli spännande att se vad hon har på gång nu. Och jag tänkte att vi har det bra vi som jobbar med ord, bild och fantasi.
Idag delar jag upp min dag, först skriver jag klart novellrysaren. Därefter tar jag itu med Anna och Astrid. Får se hur länge de orkar hålla på att berätta, kanske blir det några kvällstimmar med nostalgiska åkdon.
Visst! Har jag inte berättat det, att mitt dygn har 48 timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar